تاريخ : 30 / 11 / 1391برچسب:, | 13 | نويسنده : مجتبی رحیمی نیا

 

جاده روبروی صالح شهر که این جاده را به طول سه کیلومتر اتوبان خواهد کرد ، چند روز پیش عملیات زیر ساخت آن به پایان رسیده و از امروز عملیات قیر پاشی آن آغاز گردیده است . با دو بانده شدن این جاده مطمئناً شاهد کاهش تصادفات در این مسیر خواهیم شد .

 

در پشت جاده ورودی صالح شهر زمین های فوتبال خاکی وجود دارند که دوبانده شدن این جاده ممکن است جان این ورزشکاران را نیز به خطر بیندازد . که امیدواریم رانندگان عزیز با دقت و آرامش بیشتری کار رانندگی خود را انجام دهند . و همچنین مسئولین محترم شهر بایستی به فکر تردد جوانان و نوجوانان به آنسوی اوتوبان باشند و با احداث پل های هوایی مناسب ، موجب کاهش حوادث پیش رو شوند . 



تاريخ : 30 / 11 / 1391برچسب:, | 11 | نويسنده : مجتبی رحیمی نیا

راه آهن شوشتر ديگر مشكل اعتباري ندارد

*كار ريل گذاري راه آهن شوشتر به هفت تپه از طرحهاي ملي در خوزستان پايان يافت .

مديركل راه آهن خوزستان با اشاره به اينكه اجراي اين طرح از پار سال آغاز شده است گفت: طول اين خط راه آهن 57 كيلومتراست كه ريل گذري آن پايان يافته است.
رشيدي افزود: كل مسير بالاست ريزي شده است و فقط مقداري از كار ساختمان ايستگاه ر اه آهن شوشتر باقي مانده است .
وي گفت: اعتبار اختصاص يافته به اين طرح 285 ميليارد ريال است و اين طرح تا اواخر امسال به بهره برداري مي رسد.



تاريخ : 30 / 11 / 1391برچسب:, | 10 | نويسنده : مجتبی رحیمی نیا

نماینده مردم شوشتر و گتوند در مجلس:

نماینده مردم شوشتر و گتوند در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه برخی سخنان وحدت اقوام را در خوزستان نشانه گرفته است گفت: همگان باید بدانند یک وجب از خاک خوزستان را با همه دنیا عوض نمی‌کنیم.

حجت‌الاسلام سیدمحمد سادات ابراهیمی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شوشتر اظهار کرد: برخی سخنان درباره مقایسه مع‌الفارغ خوزستان و سوریه تنها وحدت میان اقوام را در این استان همیشه در صحنه نشانه گرفته است و در این باره گوینده سخن باید در اسرع وقت از مردم خوزستان پوزش بخواهد.وی با اشاره به سخنان ارائه شده‌ای که درباره مقایسه خوزستان و سوریه در رسانه‌ها منتشر شده است، تاکید کرد: در این باره سخنان زیادی از رهبری معظم انقلاب و امام راحل وجود دارد که تنها به جمله «خوزستان دین خود را به اسلام ادا کرده است» بسنده می‌کنم ولی چنین اظهار نظرهایی همسویی با دشمن و کمک به آنهاست.وی افزود: البته گوینده این سخنان ادعا دارد که سخنانش تحریف شده است ولی در چنین شرایطی نیز باید از مردم خوزستان پوزش بخواهد و در این باره به مردم توضیح دهد.

 *خوزستان دیار مردم مقاوم و اقوام مختلف است

نماینده مردم شوشتر و گتوند در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: خوزستان بزرگترین منبع درآمد کشور است زیرا نفت موجود در کشور به صورت عمده در استان خوزستان وجود دارد.وی با اشاره به ذخائر عظیم آب و گاز در خوزستان خاطر نشان کرد: اقتصاد کشور به امنیت خوزستان بستگی دارد و به این دلیل باید کوشید اوضاع آرام و امنیت پایدار در خوزستان ممتد باشد.وی خاطر نشان کرد: استکبار جهانی تلاش دارد تا اتحاد میان اقوام را نشانه بگیرد ولی در این باره نباید از نیروهای خودی و مردمی ناخواسته در راستای این اهداف شوم قدم بردارند.

 *جلسه با رئیس کمیسیون امنیت ملی

 نماینده مردم شوشتر و گتوند در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: برای بررسی ابعاد این موضوع مجمع نمایندگان خوزستان با رئیس کمیسیون امنیت ملی دیدار کرده است و ابعاد مختلف این اظهار نظر را بررسی کرده‌اند. وی تاکید کرد: گوینده این سخنان هیچ تجربه دیپلماتیک و سیاسی نداشته است.



تاريخ : 30 / 11 / 1391برچسب:, | 10 | نويسنده : مجتبی رحیمی نیا

تیم فوتسال کشاورز  گتوند دیروز شنبه 28 بهمن سال 91 ، کار خود را در مسابقات زیرگروه کشور آغاز می کند و از ساعت 15 در اولین دیدار  به مصاف شهرداری جم بوشهر رفت .

به گزارش گتوندنیوز ،تیم فوتسال کشاورز در چهارچوب مسابقات زیرگروه کشوری امروز ساعت 15 به مصاف تیم شهرداری جم بوشهر رفت که به دلیل عدم حضور تیم مقابل ،تیم کشاورز گتوند 3 امتیاز بازی را از آن خود کرد.

حمیدعلی پور سرمربی تیم کشاورز در گفتگو با گزارشگر گتوند نیوز گفت : تیم کشاورز در مسابقات زیرگروه کشور حضور یافت ، ولی تیم در حال حاظر با مشکلات مالی زیادی مواجه هست . جهت حضور در این مسابقات به 10 میلیون تومان نیاز داشتیم که شهرداری گتوند مبلغ 1 میلیون تومان را تقبل کرده و وسیله نقلیه در اختیار ما گذاشته  و  همچنین حسین پور رئیس شبکه بهداشت نیز مبلغ 1 میلیون تومان به این تیم کمک کرده است ، با این حال هنوز  8 میلیون تومان بدهکار هستیم .در این خصوص در جلسه ای که فرماندار داشتند و موضوع را  مطرح کرده اند ولی هیچ اراده یا سازمانی به غیر از ادارات نامبرده به ما کمکی نداشته اند و ما با هزینه های شخصی پا این میادین گذاشته ایم  که امیدواریم از این تیم شهرستانی حمایت بیشتری به عمل آید./

لطفاً ادامه مطلب را نیز بخوانید...



ادامه مطلب
تاريخ : 26 / 11 / 1391برچسب:, | 10 | نويسنده : مجتبی رحیمی نیا

افزایش تعداد گلبول های قرمز خون در واحد حجم را غلظت خون می گویند.

در این حالت هموگلوبین‌ خون بیمار بیشتر از یک فرد عادی است. به این معنی که هموگلوبین بالاتر از 18 در مردان و بیشتر از16 در زنان به عنوان غلظت خون تشخیص داده می شود.

بیماری غلظت خون به دو دسته اولیه و ثانویه تقسیم می شود که در بیماری غلظت خون اولیه، تولید گلبول‌های قرمز خون توسط سیستم خون ساز بدن به صورت خودکار بالاست. در غلظت خون ثانویه، سیستم خون ساز بدن سالم است ولی بیماری‌هایی مانند بیماری‌های مزمن ریوی، کلیوی و قلبی و یا تومورها، کاهش اکسیژن رسانی بافتی، بودن در ارتفاعات، سیگار کشیدن و زندگی در هوای آلوده موجب افزایش غلظت خون می شوند.

افزایش غلظت خون از این جهت خطرناک است که موجب کند شدن حرکت خون در عروق شده و خطر سکته را افزایش می دهد.

برخی از افراد مبتلا به افزایش غلظت خون هیچ گونه علایمی ندارند و در برخی افراد اختلالاتی مانند برافروختگی پوست صورت، قرمزی چشم‌ها، اختلالات هوشیاری، منگی، سردرد، خواب آلودگی و گزگز دست و پا مشاهده می شود. خارش پوست به ویژه پس از استحمام، برجسته شدن وریدهای چشم، بزرگی کبد و طحال نیز از علایم شایع این مشکل هستند. در صورت عدم کنترل و درمان غلظت خون، بیماری هایی مانند زخم معده ، دردهای استخوانی و در مراحل بعد نقرس و سنگ کلیوی بروز می کنند.



ادامه مطلب
تاريخ : 26 / 11 / 1391برچسب:, | 10 | نويسنده : مجتبی رحیمی نیا

یک متخصص گیاهان دارویی گفت: بیشتر گیاهان (سبزی‌ها و میوه‌ها) به علت فیبر و الیافی که دارند، باعث کاهش کلسترول و تری‌گلیسرید خون می‌شوند. البته تاثیر گیاهان در کاهش چربی خون یکسان نیست، تاثیر برخی از آنها بیشتر است و به دلیل خاصیتی که در کاهش کلسترول و تری‌گلیسرید خون دارند، برای تهیه دارو استفاده می‌شوند.

دکتر محمد صالحی افزود: دربین گیاهان، سیر بیشترین قدرت را در کاهش کلسترول و تری‌گلیسرید خون دارد و بیش از صد صنعت داروسازی در دنیا از سیر، فرآورده‌های دارویی تهیه کرده‌اند. سیر علاوه بر کاهش کلسترول و تری‌گلیسرید، خاصیت ضد میکروبی و ضد ویروسی دارد و فشارخون و قند خون را کاهش می‌دهد و خون را رقیق می‌کند.

وی تصریح کرد: البته سیر تازه از سیر پخته بهتر اثر می‌کند. اثر سیر ترشی نیز مانند سیر تازه است. میوه زیتون و روغن آن هم کلسترول را کاهش می‌دهد. سال‌هاست مشخص شده است که روغن زیتون چربی خون را کاهش می‌دهد.

استاد دانشکده داروسازی دانشگاه علوم پزشکی تهران خاطرنشان کرد: سه نوع نوشیدنی کاهش‌دهنده فشار خون، کلسترول و تری‌گلیسرید، شامل آب گوجه‌فرنگی، آب انار و آبغوره می‌باشد. این نوشیدنی‌ها می‌توانند بین وعده‌های غذایی یا همراه غذا مصرف شوند.

وی یادآور شد: آلبالو، گیلاس، نارنج، لیموترش و گریپ‌فروت نیز از میوه‌هایی هستند که مصرفشان هم به صورت آبمیوه و هم میوه تازه، چربی و کلسترول خون را کاهش می‌دهد. همچنین کدو حلوایی، جعفری، پیاز، جو، فلفل سبز، بادمجان و عدس نیز از جمله مواد غذایی هستند که به کاهش تری‌گلیسرید و کلسترول خون کمک می‌کنند. البته باید دقت داشته باشید، این گیاهان باید به مقدار متناسب مصرف شود و روش طبخ‌شان نیز مورد توجه قرار گیرد.



 

حسن دانایی فر که سفیر شوشتری الاصل ایران در عراق می باشد ، حمله به پادگان منافقین را محکوم کرد .

سفارت کشورمان در عراق حمله به پادگان لیبرتی در بغداد را محکوم کرد.
حسن دانایی‌فر در حاشیه افتتاح یک مدرسه ایرانی در استان کربلا در گفت‌وگو با اشرف نیوز گفت: ما حمله به پادگان لیبرتی را که تلاشی برای شعله‌ور کردن بحران و ایجاد جنجال رسانه‌ای و متهم کردن ایران به دست داشتن در این حادثه بوده است، محکوم می‌کنیم.
پادگان لیبرتی در بغداد صبح روز شنبه گذشته هدف ۲۰ موشک قرار گرفت که طی آن تعدادی از عناصر گروهک تروریستی منافقین و هم‌چنین تعدادی از نیروهای پلیس عراق کشته و یا زخمی شدند.
منبع : خبرآنلاین


تاريخ : 25 / 11 / 1391برچسب:, | 7 | نويسنده : مجتبی رحیمی نیا

به گزارش نشریه شاهد صالح شهر به نقل از گتوندنیوز حوزه ی مقداد شهر جنت مکان برای تجلیل از شهدا یادواره ای در تاریخ چهار شنبه 02/12/91 در شهر جنت مکان برگزار می کند .

مسئول برگزاری این مسابقات در گفتگو با گزارشگر گتوندنیوز گفت: تجلیل و یاد و نام شهدا کمترین کاری است که می توانیم برای آن عزیزان انجام می دهیم و باید خط و تفکر شهدا در جامعه جاری شود لذاست که تصمیم داریم تا یادواره ای درخور مقام این عزیزان در شهر برگزاری کنیم .

همچنین وی از تمامی همشهریان جهت شرکت در این یادواره دعوت نمود .

همچنین سخنران این یاداره سردار شاهوارپور ، فرماندهی سپاه استان خوزستان و مداح حاج صادق آهنگران خواهد بود .

این یادواره در تاریخ چهارشنبه  02/12/1391 در مکان زینبیه شهر جنت مکان و راس ساعت 7 شب برگزار خواهد شد .



تاريخ : 24 / 11 / 1391برچسب:, | 14 | نويسنده : مجتبی رحیمی نیا

به مناسبت سی و چهارمین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی یک سری مسابقات فوتسال در صالح شهر برگزار خواهد شد . این مسابقات با برگزاری شش تیم از پایگاه های تابعه این حوزه در محل حوزه امام حسین (ع) صالح شهر برگزار می گردد .

این مسابقات از امروز راس ساعت 14:30 دقیقه آغاز و بمدت یک هفته ادامه خواهد داشت .



تاريخ : 24 / 11 / 1391برچسب:, | 7 | نويسنده : مجتبی رحیمی نیا

ملت شریف ایران اسلامی هوشمندانه و فعال در برابر تمامی توطئه‌های دشمنان ایستاده و در راهپیمایی یوم‌الله۲۲بهمن ثابت کردند که برای گذر از این پیچ تاریخی هوشیارند .

 

 به گزارش نشریه اینترنتی شاهد صالح شهر به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سادات ابراهیمی: نماینده مردم شوشتر و گتوند در مجلس، با تاکید بر حضور گسترده مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن، گفت: ملت شریف ایران اسلامی هوشمندانه و فعال در برابر تمامی توطئه‌های دشمنان ایستاده و در راهپیمایی یوم‌الله۲۲بهمن ثابت کردند که برای گذر از این پیچ تاریخی هوشیارند.

به گزارش گتوندنیوز سیدمحمد سادات ابراهیمی ، درباره حماسه پرشکوه ۲۲ بهمن در حوزه انتخابیه خود، افزود: برخلاف تمام پیش‌بینی‌های که از سوی رسانه‌های بیگانه انجام شده، امسال نیز مردم منسجم‌تر و متحدتر از سال‌های گذشته در راهپیمایی ۲۲ بهمن شرکت کردند.

نماینده مردم شوشتر و گتوند در مجلس شورای اسلامی، دلایل حضور پرشور مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن را وحدت و انسجام بین ملت ایران خواند وادامه داد: در شرایطی که دشمن بر ملت ایران فشارهایی را تحمیل کرده اما شاهدیم که عکس تصورات  کشورهای غربی، مردم ایران همچنان در صحنه حاضر هستند به گونه‌ای که با حضور خود در راهپیمایی ۲۲ بهمن نشان دادند به کشور و آرمان‌های انقلاب خود پایبند هستند.

این نماینده مردم در مجلس نهم، تصریح کرد: بدون‌شک امروزه مردم انتظار دارند در شرایط سخت اقتصادی، مسئولان توجه بیشتری نسبت به مشکلات امروز جامعه داشته باشند.

سادات ابراهیمی، با یادآوری پیام راهپیمایی ۲۲ بهمن، تاکید کرد: این روز نشان داد که ما نباید از فشارهای دشمنان هراسی به دل راه دهیم چراکه دشمنان هیچ‌گاه نخواهند توانست ضرر و زیانی به انقلاب اسلامی وارد کنند.

نماینده مردم شوشتر و گتوند در مجلس نهم، با تاکید بر اینکه دستیابی به اهداف بلند انقلاب اسلامی مطابق با فرمایشات مقام معظم رهبری و حمایت از آحاد ملت همچنان درصدر مطالبات مردمی قرار دارد، یادآور شد: در سی‌ و چهارمین سالگرد انقلاب اسلامی شاهد هستیم انقلاب ما از درون مرزهای جغرافیایی گذشته و به سایر کشورها سرایت کرده است.

عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی، گفت: ملت شریف و بزرگ ایران اسلامی هوشمندانه و فعال در برابر تمامی توطئه‌ها وترفندهای دشمنان ایستاده و در راهپیمایی یوم الله۲۲بهمن ثابت کردند که برای گذر از این پیچ تاریخی هوشیارانه ازآن می‌گذرند./



تاريخ : 24 / 11 / 1391برچسب:, | 7 | نويسنده : مجتبی رحیمی نیا

نماینده مردم شوشتر و گتوند در مجلس شورای اسلامی گفت: توجه به بخش کشاورزی باعث ریشه‌کنی مشکلات در بخش کشاورزی می‌شود.

به گزارش نشریه اینترنتی شاهد صالح شهر به نقل از فارس، حجت‌الاسلام سیدمحمد سادات ابراهیمی در مراسم افتتاح پروژه‌های آب و خاک شوشتر اظهار کرد: این پروژه‌ها باعث استفاده بهینه از بخش آب و افزایش تولید در زارعت می‌شود و به این دلیل باید با جدیت در این باره تلاش کرد.

وی با اشاره به اینکه کشاورزی در خوزستان باید رونق بگیرد، افزود: باید با رفع موانع موجود در بخش کشاورزی گام‌های بلندی برداشت تا بتوان در راستای کاهش مشکلات بیکاری گام‌هایی برداشت.

سادات ابراهیمی با اشاره به اینکه خوزستان نیازمند توجه ویژه در این بخش است، خاطر نشان کرد: پروژه‌های بزرگ آب و خاک در شهرهای خوزستان در حال اجراست و مجلس در تامین اعتبار در بودجه‌های دولت توجه ویژه‌ای به بخش کشاورزی و خوزستان داشته است.

وی با اشاره به اینکه خوزستان توانمندی زیادی برای فعالیت در این عرصه دارد، افزود: خوزستان برای فعالیت در این عرصه توانمندی زیادی دارد و به این دلیل باید از همه استعدادهای خوزستان در راستای استفاده بیش از پیش بخش کشاورزی تلاش کنیم.

وی با اشاره به افزایش بهره‌وری نیازمند برنامه‌ریزی دارد، خاطر نشان کرد: فعالیت چشم‌گیر در بخش آب و خاک باعث استفاده بهینه از آب و افزایش تولید می‌شود و در این راستا نیازمند برنامه‌ریزی گسترده هستیم.

به گزارش خبرگزاری فارس، شهرستان شوشتر در بخش کشاورزی به عنوان قطب در شمال خوزستان شناخته می‌شود و دارای رکورد نخست تولید گندم است.



تاريخ : 23 / 11 / 1391برچسب:, | 13 | نويسنده : مجتبی رحیمی نیا

مهندس رستمی شهردار ومسئول ستاد دهه فجر صالح شهر از حضور پرشور مردم غیور وانقلابی صالح شهر تقدیر وتشکر کرد.
 درود خدا بر شما مردم مومن ولایتمدار وشهیدپرور وهمیشه درصحنه وانقلابی صالح شهر که باردیگر همگام با دیگر ملت غیور وهوشیار ایران اسلامی برای تجدید میثاق با آرمان های والای اسلامی بنیانگذار کبیر جمهوری اسلامی ایران حضرت امام خمینی (ره)ولبیک به خواست های رهبر مسلمین جهان حضرت امام خامنه ای حماسه ای عظیم آفریدید.اینجانب بعنوان خادم شما ازحرکت انقلابی وخود جوش شما مردم شهید پرور ولایتمدار صالح شهردرراهپیمایی یوم ا... 22بهمن 91 تقدیر وازاین حضور معنا دار در سراسر شهر تشکر می نمایم وهمه باهم با آرمانهای امام راحل وخون مقدس شهدا تجدید پیمان می کنیم که تا آخرین نفس وقطره خون از اسلام عزیز دفاع کرده وپیروی بی چون وچرای خود را از مقام عظمای ولایت اعلام می داریم.
 

                                                اردشیررستمی-شهردار ومسئول ستاد دهه فجر صالح شهر



تاريخ : 23 / 11 / 1391برچسب:, | 7 | نويسنده : مجتبی رحیمی نیا

راهپیمایی یوم الله 22 بهمن همزمان با سراسر کشور با حضور گسترده اقشار مختلف مردم صالح شهر روز یکشنبه برگزار شد.

به گزارش نشریه اینترنتی صالح شهر ، اقشار مختلف مردم صالح شهر از اقوام مختلف با در دست داشتن پرچم سه رنگ جمهوری اسلامی ایران در راهپیمایی یوم الله 22 بهمن شرکت کرده و بار دیگر با امام راحل (ره) ، شهدا و رهبر معظم انقلاب تجدید بیعت کردند.
راهپیمایان در صالح شهر در حالیکه شعار ،  ˈ22 بهمن ماه یوم اللهˈ،خامنه ای کوثر است، خمینی دیگر استˈ و ˈ 22 بهمن ماه روز شکست دشمنˈ سر می دادند مسیر راهپیمایی از خیابان بسیج ، جاده کندرو و خیابان چمران را پیمودند.
موج گسترده مردم در مسیر راهپیمایی اعم از کودک ، جوان و سالخورده با مشت های گره کرده با سردادن شعار ˈ مرگ بر آمریکا ˈ و ˈ مرگ بر اسرائیلˈ مشت دوباره ای بر دهان دشمنان اسلام و انقلاب زدند.
همبستگی و وحدت مردم صالح شهر با کنار هم قرار گرفتن اقوام و طایفه های مختلف ، بسیار افتخارانگیز بود و صحنه بسیار زیبایی را به نمایش گذاشت.

پس از پیمودن مسیر راهپیمایی در مسجد جامع صالح شهر مراسمی از طرف شهرداری و شورای اسلامی شهر تدارک دیده شده بود .

این مراسم 2 مهمان ویژه داشت آقای جلال کرمی رئیس آموزش و پرورش گتوند و همچنین آقای حیدری پور بخشدار مرکزی گتوند حضور داشتند .

سخنران این مجلس نیز آقای کرمی بودند.

کرمی ، یوم الله 22 بهمن را روزی بسیار ارزشمند در تاریخ میهن اسلامی دانست و گفت: این تحول و دگرگونی بزرگترین انقلابی بود که در قرن بیستم ثبت و ضبط شد.
در پایان مراسم راهپیمایی 22 بهمن قطعنامه ای قرائت شد که مفاد آن با ندای الله اکبر راهپیمایان مورد تایید قرار گرفت.

 



تاريخ : 21 / 11 / 1391برچسب:, | 12 | نويسنده : مجتبی رحیمی نیا
ستاد دهه فجر صالح شهر با تبریک بمناسبت فرارسیدن سی وچهارمین سالروز پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی ازکلیه همشهریان ومردم همیشه در صحنه وشهید پرور صالح شهر جهت حضور پر شور در راهپیمایی 22 بهمن دعوت بعمل می آورد.


زمان: روز یکشنبه  مورخ 22 بهمن   ساعت 9 صبح
محل تجمع: مسجد جامع صالح شهر
مسیر حرکت:خیابان بسیج - جاده کندرو - خیابان شهید چمران



همزمان با سی وچهارمین سالروز پیروزی انقلاب اسلامی وبا نزدیک شدن به یوم ا...22 بهمن جلسه هماهنگی پیرامون راهپیمایی 22 بهمن با حضور مدیران واعضاء کمیته های دهه فجر  در محل شهرداری صالح شهر برگزار گردید.
دراین جلسه مهندس رستمی شهردارومسئول ستاددهه فجر صالح شهر جهت برگزاری هرچه با شکوهتر راهپیمایی 22بهمن وحضور حداکثر همشهریان دراین مراسم مطالبی را بیان کردند .
وی اظهارداشت درایام ا... دهه فجر وپیروزی انقلاب اسلامی وارثان حقیقی انقلاب با ارزشها وآرمانهای انقلاب اسلامی تجدید میثاق می کنند ودرروز 22 بهمن با همبستگی و وفاق ملی ضمن نگهداشتن یاد وخاطره روزهای سرنوشت ساز وپیروزی انقلاب هوشیاری وآمادگی خودرا در پاسداری وصیانت از آرمانها وارزشهای انقلاب اسلامی اعلام خواهند داشت.
دراین جلسه دیگر اعضاء نیز نظرات وپیشنهادات خودرا جهت هرچه بهتربرگزار کردن این مراسم وحماسه تاریخی بیان داشتند.



به نقل از روابط عمومی شهرداری صالح شهر در هشتمین روز ازدهه مبارک فجر انقلاب اسلامی مزار شهدای صالح شهر با حضور مسئولین ومردم شهید پرور این شهر غبارروبی وگل افشانی شد.دراین مراسم شهردار واعضاءشورای اسلامی شهر ،مسئولان نظامی وانتظامی ،بسیجیان واقشار مختلف مردم  وجمعی از خانواده های معظم شهدا حضورداشتند .
مهندس رستمی شهردار ومسئول ستاددهه فجر صالح شهر با تبریک بمناسبت سی وچهارمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی افزود بایستی با حفظ ارزشها ودست آوردهای انقلاب راه شهیدان را ادامه دهیم.
وی با تاکید بر نقش ارزنده شهدا در دوران انقلاب وهشت سال دفاع مقدس اشاره کرد و افزود پیروزی انقلاب حاصل خون شهداء است.وی همچنین با تاکیدبر ترویج فرهنگ ایثار وشهادت درجامعه گفت دفاع ازنظام وولایت ازدرسهایی بود که شهداء به مایاددادند.



نماینده مردم شوشتر وگتوند در مجلس شورای اسلامی گفتند: دهه فجر سرآغاز طلوع اسلام و خاستگاه ارزشهای اسلامی و انسانی و مطلع رهایی ملت ایران و بخش بسیار مهمی از تاریخ معاصرماست که موجبات تحول اساسی در اندیشه ها و مکاتب سیاسی جهان را رقم زد ونقطه ی عطفی در تاریخ بشریت شد.

 به گزارش دفتر ارتباطات مردمی نماینده مردم شوشتر وگتوند، مشروح پیام حجت الاسلام سید محمد سادات ابراهیمی بمناسبت سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی به شرح زیر می باشد: 

بسم الله الرحمن الرحیم

بیا بیا که شمیم بهار می آید     دل رمیده ما را قرار می آید

سر از افق بدرآورد صبح آزادی        سرور فتح و ظفر زین دیار می آید

گریخت ظالم وبرچیده شد بساط ستم      نهال حق و عدالت به بار می آید

بیا که رود اهریمن از وطن بیرون      فرشته از طرف کردگار می آید



تاريخ : 18 / 11 / 1391برچسب:, | 14 | نويسنده : مجتبی رحیمی نیا

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس در گفتگو با «نسیم»:

 از معضلات کنونی بخش کشاورزی کمبود نقدینگی و سرمایه در گردش کشاورزان است

 از معضلات کنونی بخش کشاورزی کمبود نقدینگی و سرمایه در گردش کشاورزان است و با وجود ادعاهای متفاوت در این زمینه تاکنون خدمات ارائه شده در بانک کشاورزی پاسخگوی نیازهای تخصصی این بخش نبوده است.

 سیدمحمد‌سادات ابراهیمی تصریح کرد: انتخاب مدیرعامل بانک کشاورزی با نظر وزیر جهاد کشاورزی می‌تواند در ارائه خدمات تخصصی‌تر بخش کشاورزی توسط این بانک مؤثر باشد.

 این عضو کمیسیون کشاورزی افزود: بسیاری از مصوبات اقتصادی مجلس به دلیل عدم همراهی بانک کشاورزی در ارائه خدمات تخصصی به کشاورزان جنبه اجرایی به خود نمی‌گیرد.

 سادات ابراهیمی خاطرنشان کرد: طرح انتراع به تائید کمیسیون کشاورزی مجلس رسیده و به دور از تعصبات بخشی به تصویب می‌رسد.

 



تاريخ : 18 / 11 / 1391برچسب:, | 7 | نويسنده : مجتبی رحیمی نیا
تاريخ : 17 / 11 / 1391برچسب:, | 12 | نويسنده : مجتبی رحیمی نیا

به کمک مسئولین محترم صالح شهر و اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان همچنین هیئت امنای مسجد جامع صالح شهر بودجه ای بالغ بر 20 میلیون تومان جهت  نوسازی سرویس های بهداشتی این مسجد اختصاص داده شده بود که با پیگیری آقای محمد علی اسدی رئیس فرهنگ و ارشاد اسلامی کار نوسازی از امروز آغاز گردید .

این پروژه با پیشرفت فیزیکی در حال احداث می باشد ، گفتنی است این پروژه تا روزهای آینده  تکمیل و به بهره برداری خواهد رسید.



تاريخ : 17 / 11 / 1391برچسب:, | 11 | نويسنده : مجتبی رحیمی نیا

به گزارش نشریه اینترنتی صالح شهر به نقل از روابط عمومی شهرداری صالح شهر:

مهندس رستمی شهردارصالح شهر درگفت وگو با روابط عمومی این شهرداری ضمن تبریک بمناسبت فرارسیدن ایام ا... دهه مبارک فجر،سالروز ورود بنیانگذارکبیر انقلاب به میهن وپیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی ،اظهارداشتند با مساعد شدن  شرایط جوی عملیات لکه گیری وترمیم معابر سطح شهر مجددا" آغاز شده است...
وی همچنین افزود لکه گیری وآسفالت معابر سطح شهر یکی ازمطالبات به حق شهروندان است .وی با تاکید برضرورت انجام بهسازی آسفالت درخیابانهای سطح شهر تصریح کرد اکیپ تحت نظارت فنی شهرداری درحال انجام عملیات لکه گیری در سطح شهر می باشد که تاقبل از آغاز سال نو جهت رفاه حال شهروندان ومسافرین نوروزی به اتمام خواهد رسید.



تاريخ : 17 / 11 / 1391برچسب:, | 11 | نويسنده : مجتبی رحیمی نیا

بسیج روستای شهید دانش بخش مرکزی شوش روز سه شنبه اعلام کرد: این نوزاد به عنوان کوچکترین عضو پایگاه بسیج روستای شهید دانش پذیرفته شده و برای وی کارت عضویت صادر شد.
عضویت این نوزاد در بسیج به میمنت سی و چهارمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی صورت گرفته است.
والدین این نوزاد از بسیجیان فعال روستای شهید دانش شهرستان شوش می باشند.



تاريخ : 17 / 11 / 1391برچسب:, | 9 | نويسنده : مجتبی رحیمی نیا

به گزارش سلام گتوند مختار اميری، معاون پرورشی و تربيت بدنی اداره آموزش و پرورش شهرستان گتوند در گفت‌وگو با خبرگزاری قرآنی ايران(ايكنا)،اعلام كرد: محفل شعر انقلاب شامل شعرخوانی، سرودخوانی و خاطره‌گويی سه‌شنبه شب، هفدهم بهمن‌ماه در شهرستان گتوند برگزار خواهد شد.

وی در ادامه عنوان كرد: در اين محفل عيدی عسگرزاده از فرماندهان دوران انقلاب و محمدعلی اسدی نويسنده پايان‌نامه نقش گتوند و شوشتر در انقلاب اسلامی پيرامون خاطرات قبل و بعد از انقلاب در شهرستان گتوند به خاطره‌گويی می‌پردازند.

معاون پرورشی و تربيت بدنی اداره آموزش و پرورش شهرستان گتوند با اشاره به شعرخوانی شاعرانی در اين برنامه، افزود: سه گروه سرودخوانی انقلاب و هر گروه با بيش از 70 نفر به اجرای سرودهايی ويژه انقلاب اسلامی می‌پردازند.

اميری اظهار كرد: محفل شعر انقلاب ويژه عموم مردم و همه مسئولان اين شهرستان است و حضور جمعيتی بالغ بر 10000 نفر در اين محفل برآورده شده و هدف از برگزاری آن آشنايی بيشتر مردم شهرستان گتوند با حوادث دوران انقلاب اسلامي است.



تاريخ : 17 / 11 / 1391برچسب:, | 9 | نويسنده : مجتبی رحیمی نیا

به نقل از گتوندنیوز ، سرهنگ کنگری با تبریک دهه فجر به همه هموطنان و مردم شهرستان گتوند و گرامیداشت یاد امام و خون شهدای دفاع مقدس ، اهم برنامه های دهه ی فجر را به شرح ذیل اعلام کرد .



تاريخ : 17 / 11 / 1391برچسب:, | 9 | نويسنده : مجتبی رحیمی نیا

واحد چهارم نیروگاه گتوند امروز همزمان با دهه فجر وارد مدار شد .

به گزارش سلام گتوند به نقل از واحد مر کزی خبر: این واحد ظرفیت تولید 250 مگاوات را دارد که با راه اندازی رسمی آن کل ظرفیت تولیدی نیروگاه گتوند به هزار مگاوات رسید.

مدیر امور تجهیزات سد و نیروگاه گتوندعلیا امروز گفت واحدهای نیروگاه گتوند منظور از ورود این سه واحد نیروگاهی را پایداری انرژی برق شبکه سراسری و جلوگیری از مصرف سوخت در زمستان اعلام کرد .

سمندگانی افزود با راه اندازی این واحدها ، تاکنون یک میلیون مگاوات ساعت برق توسط نیروگاه گتوندعلیا تولید و به ظرفیت برق کشور افزوده شده است.

 حجم آب ذخیره شده در مخزن سد گتوند علیا همزمان با راه اندازی چهارمین واحد نیروگاهی،حدود 2 میلیارد و 100 میلیون متر مکعب و طول دریاچه آن به 70 کیلومتر رسیده است.

این مخزن بزرگ ، ذخیره آبی مهمی برای استان خوزستان بشمار می رود که می تواند مشکل کم آبی دشت حاصلخیز خوزستان را نیز برای همیشه برطرف نماید.

وی گفت: نیروگاه گتوندعلیا در مجموع دارای 8 واحد 250 مگاواتی شامل چهار واحد فاز اول و چهار واحد فاز توسعه است که با ظرفیت 2000 مگاوات ، توان تولید سالیانه 4550 گیگاوات ساعت انرژی برق آبی را دارد.

سمندگانی افزود نیروگاه گتوندعلیا پس از بهره برداری بیشترین میزان تولید انرژی در میان نیروگاه های برق آبی کشور را خواهد داشت و علاوه بر تضمین امنیت شبکه برق کشور، به کنترل فرکانس و پایداری شبکه سراسری کمک شایانی خواهد کرد.

اولین واحد نیروگاه گتوند علیا در روز پنجم خرداد، دومین واحد نیروگاه گتوندعلیا در روزهجدهم خرداد ماه و سومین واحد این نیروگاه در سوم مهرماه وارد مدار شد.

سد و نیروگاه گتوندعلیا در استان خوزستان و در پنج کیلومتری شهرستان گتوند واقع شده است.



تاريخ : 16 / 11 / 1391برچسب:, | 9 | نويسنده : مجتبی رحیمی نیا

عملیات نصب پایه برق در فازهای مسکن مهر صالح شهر با همکاری شهرداری وشورای محترم اسلامی صالح شهر آغاز شد.. این عملیات تا چند روز آینده به اتمام خواهد رسید و مرحله نصب سیم کشی آغاز میگردد .

کار ساخت ساختمان های این فاز ها که توسط خود افراد متقاضی انجام شده بود حدود 80 درصد تکمیل شده است . و تعدادی از ساکنین که در این خانه ها نشسته اند از برق کشی ساکنین قدیمی استفاده مینمایند .

امید میرود که عملیات برق رسانی با سرعت بیشتری به اتمام برسد تا جوانان صالح شهری بتوانند زندگی خود را در  سال جدید در خانه های شخصی خود شروع نمایند .



تاريخ : 16 / 11 / 1391برچسب:, | 7 | نويسنده : مجتبی رحیمی نیا

سيدمحمد سادات ابراهيمي در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران با بيان اينکه هيچ دليل علمي و منطقي براي واردات محصولات کشاورزي وجود ندارد افزود: توليد مرکبات در کشور به اندازه تأمين نياز داخلي است و واردات به ضرر توليدکننده داخلي و به نفع توليدکننده خارجي خواهد بود.

 وي تصريح کرد: ميوه هاي وارداتي از نظر بهداشت و استفاده از مواد شيميايي چندان مورد تأييد نيست و در حالي که محصولات داخلي از نظر بهداشت و سلامت در مقايسه با نوع خارجي مطمئن تر هستند.

 سادات ابراهيمي اظهار داشت: يکي از محوري ترين موضوعات طرح انتزاع وزارت جهاد کشاورزي با وزارت صنايع، تشخيص نياز کشور به ميزان واردات و صادرات خواهد بود.

 عضو هيئت رئيسه کميسيون کشاورزي مجلس تأکيد کرد: لازمه اقتصادي پويا نگاه صادرات محور است و صادرات مي تواند وضعيت کشاورزي را تقويت کرده و در واقع افزايش قيمت ارز توجيه پذير باشد.

 نماينده مردم شوشتر و گتوند افزود: کشاورزان بايد بتوانند توليدي را که با زحمت بدست مي آورند به قيمت متعادل در بازار به فروش برسانند و اين کار نيازمند حمايت دولتمردان است.

 وي با بيان اينکه سال جاري با عنوان سال تولي ملي، حمايت از کار وسرمايه ايراني ازسوي مقام معظم رهبري نامگذاري شده است تأکيد کرد: انتظار مي رود توسعه و حمايت از بخش کشاورزي و کشاورزان با جديت بيشتري تحت شعاع قرار بگيرد و بسياري از برنامه ريزي ها به صورت عملياتي به اجرا در آيد.



تاريخ : 16 / 11 / 1391برچسب:, | 7 | نويسنده : مجتبی رحیمی نیا

نماینده مردم شوشتر و گتوند در مجلس شورای اسلامی از علی ملکی نائب قهرمان رشته ی پاورلفتینگ در مسابقات جهانی بااهدای هدیه تقدیر کردند.

 به گزارش دفتر ارتباطات مردمی نماینده مردم شوشتر و گتوند، حجت الاسلام سید محمد سادات ابراهیمی در این دیدار اظهار داشتند: کسب موفقیت توسط این ورزشکار رشته وزنه برداری قدرتی باعث افتخار نه تنها مردم منطقه و استان خوزستان بلکه ایران شده است.

 ایشان در ادامه افزودند: باید با افزایش امکانات و ایجاد انگیزه، زمینه لازم را برای پرورش ورزشکاران جهت کسب موفقیت های بیشتر فراهم کرد.

 نماینده مردم شوشتر و گتوند هم چنین ابراز امیدواری کردند: با توجه به پتانسیل بالای علی ملکی در رشته پاورلفتینگ، وی به زودی موفقیت های بیشتری در مسابقات آتی جهانی برای مردم کشورمان به ارمغان بیاورد.

 خاطر نشان می شود: در این مراسم که مهندس مریدی، ریاست اداره ی ورزش وجوانان شهرستان شوشتر حضور داشتند علی ملکی گزارشی از کسب موفقیت مذکور  در مسابقات جهانی گرجستان ارائه داد.



تاريخ : 16 / 11 / 1391برچسب:, | 7 | نويسنده : مجتبی رحیمی نیا

سيدمحمد سادات ابراهيمي ،دبير کميسيون کشاورزي: نمايندگان از رييس جمهور انتظار داشتند وقتي در مورد تعامل حرف مي زند و خود را صادق مي خواند براي اثبات اين صداقت در مجلس بماند و سخنان نمايندگان را بشنود اما ايشان حتي فرصتي يک دقيقه اي به نمايندگان نداد تا ايشان را بدرقه کنند.

  آنچه در مجلس اتفاق افتاد به حاشيه بردن مسائل اصلي بود. اين گفتمان صحيحي درخصوص مسائل کلان اقتصادي کشور نيست.

 تاکنون هرگاه دولت نياز داشته، مجلس حمايت کرده اما دولت نگاه درستي به جايگاه مجلس ندارد و در هر فرصتي تلاش مي کند اين را به اثبات برساند.

 اميدواريم دولت به اين نتيجه برسد امام زماني که فرمود مجلس در راس امور است با چه جهان بيني اين موضوع را مطرح کرد و بنيانگذار انقلاب از اين صحبت چه هدفي داشت.آنچه آرزو مي کنيم جدايي دولت از به حاشيه بردن مسايل اصلي کشور است.

منبع:روزنامه شرق 1391/10/28



تاريخ : 16 / 11 / 1391برچسب:, | 7 | نويسنده : مجتبی رحیمی نیا

 سرپرست اداره میراث فرهنگی شوشتر از سامان‌دهی و استحکام‌بخشی بقعه امامزاده عبدالله این شهر خبر داد.
 سیدحسین موسوی‌نسب صبح امروز در بازدید از بقعه امامزاده عبدالله شوشتر اظهار کرد: بقعه امامزاده عبدالله شوشتر دارای مشکلات زیادی از نظر استحکام بناست و به این دلیل مرمت و استحکام‌بخشی این بقعه به صورت کاملا کارشناسی در دستور کار قرار گرفته است.
وی با تاکید بر اینکه سازمان میراث فرهنگی در این باره با متولی بقاع همکاری می‌کند، افزود: میراث فرهنگی برای اینکه مرمت‌های انجام شده بر اساس اصول تعیین شده معماری انجام سود با متولی اصلی بقاع همکاری می‌کند و در این باره از همه توان کارشناسی خود استفاده می‌کند.

*ستون‌های بقعه امامزاده عبدالله راست می‌شود
سرپرست اداره میراث فرهنگی شوشتر با اشاره به برخی مشکلات موجود در این بقعه اظهار کرد: بقعه امامزاده عبدالله شوشتر در حال حاضر به دلیل کج شدن ستون‌های بیرونی در وضعیت خطر قرار دارد و به این دلیل برای رفع مشکلات در این بقعه در حال برنامه‌ریزی هستیم.
موسوی‌نسب افزود: کارشناسان میراث فرهنگی برای کاهش مشکلات در این بقعه از این محل بازدید کرده‌اند و در حال تدوین طرح‌های مورد نیاز برای این بقعه هستند.
وی با تاکید بر اینکه این بقعه دارای قدمت زیادی است، خاطر نشان کرد: برای حفظ بنای تاریخی این بقعه بر معماران و پیمانکار این بقعه نظارت جدی می‌شود.
*نمای امامزاده عبدالله تغییر می‌کند
سرپرست اداره میراث فرهنگی شوشتر اظهار کرد: نمای بیرونی امامزاده عبدالله شوشتر به دلیل تغییر سنگ‌های فرسوده در نمای این بقعه تغییر خواهد کرد.
وی با اشاره به اینکه این نما بر اساس معماری شوشتر تغییر می‌کند، افزود: کارشناسان با بررسی نوع سنگ‌های موجود در منطقه سنگ منطقه «خرمن‌خاک» شوشتر را تائید کرده و قرار است سنگ‌های فرسوده این بقعه با این سنگ‌های تعیین شده تعویض شود.
بقعه امامزاده عبدالله شوشتر با شماره ثبت 364 در ردیف آثار ملی میراث فرهنگی قرار گرفته است و نخستین بنای آن به دوران «المستنصربالله» خلیفه عباسی ساخته شده است.